maisto papildai sportuiVisuomenėje jau keleri metai netyla diskusijos: vartoti, ar ne maisto papildus? Tačiau, prieš bandydami išlukštenti šį klausimą, pasidomėkime, kas tie maisto papildai, kalbant apskritai? Taigi, maisto papildais yra laikomi natūralių arba joms giminingų medžiagų koncentratai. Jie, dažniausiai išgaunami iš augalinių, mineralinių ir gyvulinės kilmės šaltinių. Tačiau egzistuoja ir papildai, kurie gaunami biotechnologiniais ar cheminiais metodais.

Populiariausi maisto papildai gali būti tablečių, sausų miltelių, balzamų, kapsulių ar arbatų pavidalu. Itin populiarūs, tačiau, daug diskusijų keliantys, yra maisto papildai sportui. Svarbu pabrėžti, kad renkantis patikimų maisto papildų gamintojų produkciją, rizika, kad jie gali sukelti šalutinius poveikius, sumažėja iki minimumo. Taip yra todėl, kad atsakingi gamintojai, prieš išleisdami naują maisto papildą, atlieka gausybę medicininių tyrimų. Juos dažnai atlieka ir nepriklausomi ekspertai, nesusiję su gamintoju. Ir tik po to, gavus saugumo patvirtinimą, jie pateikiami rinkai.

Kokie būna maisto papildai sportui. Kur sužinoti jų kainą ir atsiliepimus apie juos?

Maisto papildai sportui būna įvairūs, tačiau patys populiariausi – BCAA (šakotosios struktūros amino rūgščių), įvairių rūšių proteinų (kitaip tariant, baltymų) papildai ir kreatinas. Sužinoti jų kainas ir atsiliepimus apie juos, galite straipsnyje: „MyProtein.lt maisto papildų kainos ir atsiliepimai“.

Tačiau mes taip pat norime trumpai aptarti šiuos papildus ir pristatyti jų vartojimo indikacijas (nes išvardintų papildų teikiamas poveikis šiek tiek skiriasi, priklausomai nuo jų specifikacijos). Mūsų apžvalgoje rasite tiek pagrindinius šių papildų privalumus, tiek kai kuriuos smulkius trūkumus, kurie nėra esminiai, o labiau sportininkų minimi, kalbant apie patį papildų vartojimo patogumą.

BCAA papildų nauda

Pradėkime apžvalgą nuo trumpo BCAA papildų pristatymo. Į šių papildų sudėtį įeina trys nepakeičiamosios amino rūgštys (leucinas, izoleucinas ir valinas). Jos mažina fizinį nuovargį, kurį patiria sportininkai po treniruočių, o derinant jų vartojimą su aktyviu fiziniu krūviu, lengviau numesti svorį. O tiems, kuriems antsvoris neaktualus, taip pat verta suklusti, nes šios aminorūgštys prisideda ir prie efektyvesnių treniruočių rezultatų, gali padėti greičiau įgyti didesnę raumenų masę.

Proteinų arba baltymų papildai

Jie labiau aktualūs, kai kalbame apie raumenų atsistatymą po sunkių treniruočių. Kai kurios jų rūšys rekomenduojamos išskirtinai tiems sportininkams, kuriems aktualu, kad proteinų papildo veikimas truktų ilgiau. Ši papildų rūšis aktuali ir tada, kai gaunama per mažai baltymų, kartu su maistu. Kitos proteinų papildų rūšys skiriamos tiems sportininkams, kuriems itin aktualus efektyvesnis raumenų, audinių ir kaulų vystymosi procesas. Taip pat verta paminėti, kad daugelis proteininių papildų yra ir nepakeičiamųjų aminorūgščių šaltinis.

Kreatino papildai

Šie papildai išsiskiria tuo, kad efektyviai didina atletų, kultūristų ir sporto mėgėjų ištvermę bei liesąją raumenų masę. Ištvermė, kurią suteikia kreatino vartojimas, dažniau, trumpalaikė. Tai galimybė per neilgai trunkančią konkrečią sportinę rungtį (kultūrizmo varžybose, bėgant trumpus nuotolius ir pan.) pasiekti kuo geresnių rezultatų. Todėl, pavyzdžiui, ilgų nuotolių bėgikams, maratono entuziastams, verčiau rinktis ilgesniu, raumenis atstatančiu poveikiu pasižyminčius proteinų papildus.

Kokie galimi maisto papildų sportui trūkumai?

Kai kurie maisto papildai sportui sulaiko skysčius, tai gali kelti nepatogumų, kurių išvengti įmanoma, juos vartojant ne prieš, o po treniruotės. Kiti gali kelti troškulį. Tačiau tai ištaisoma, ėmus vartoti daugiau skysčių. Dar skundžiamasi, kad jie – sunkiai paruošiami. Tačiau, šie trūkumai – neesminiai ir, atsižvelgę į aukščiau išvardintus privalumus, galime daryti išvadą: taip, naudoti maisto papildus sportui verta.

Ar verta naudoti maisto papildus sportui?
Balsuoti