Paskutiniu metu visa reklama po truputį persikelia į kompiuterius, išmaniuosius telefonus ir planšetes. Tai nereiškia, kad tradicinės reklamos kanalai nebeegzistuoja. Tiesiog jų įtaka ir apimtys per keletą paskutinių metų yra sumažėję. To sumažėjimo kaltininkė yra reklama internete.

Visų pirma, reikėtų apibrėžti kas yra tradicinė reklama ir internetinė reklama. Tradiciniai reklamos būdai yra naudojami jau daugelį metų Lietuvoje. Vakarų Europoje bei Jungtinėse Amerikos Valstijose tokia reklama jau egzistuoja keliasdešimt metų. Tradicinei reklamai priskiriami tokie kanalai, kaip : reklama spaudoje – laikraščiuose, žurnaluose, savaitraščiuose, skrajutėse, lankstinukuose, popieriniuose kataloguose, plakatuose, televizijos reklama, reklama radijuje, reklaminiai stendai lauke, iškabos. Tikėtina kad ši reklamos forma niekada neišnyks, tačiau laikui bėgant taps pakankamai nišine. Jau dabar, remiantis statistine medžiaga matosi, kad internetinė reklama sudaro daugiau nei pusę visos reklamos formų kartu sudėjus. Ir auga kiekvienais metais. JAV ir didžiojoje britanijoje internetinė reklama jau keli metai kaip aplenkusi televizijos reklamą pagal pardavimo apimtis.

Internetinė reklamaReklama internete šiuo metu bene efektyviausias būdas didinti kompanijų ir produktų žinomumą, atpažįstamumą, skelbti apie akcijas, ypatingus pasiūlymus, didinti pardavimus ir klientų ratą.

Pardavimų skatinimui internete labiausiai tinka Google Adwords reklama. Tai – paieškos rezultatų viršuje rodomi reklaminiai skelbimai. Pasiekti tikslinį klientą, kuris pats ieško reikalingų paslaugų arba prekių galima ir optimizuojant tinklapius paieškos sistemoms. Tokiu būdu, svetainė iškyla Google organinėje paieškoje ir yra lengvai randama vartotojų suvedus į paiešką raktinius žodžius.

Įvaizdžio formavimui, žinomumui didinti, akcijoms skelbti, konkrečių prekių pardavimams paskatinti labiausiai tinka banerinė reklama. Baneriai gali būti talpinami tinklapiuose, kurie yra konkrečios tematikos. Pavyzdžiui, įmonė nori išreklamuoti naują automobilinę alyvą. Jos tikslinė auditorija – vairuotojai vyrai ir moterys, gyvenantys Vilniuje. Reklaminė kampanija yra planuojama ir rodoma vilniečiams tinklapiuose ir straipsniose, kurie susiję su automobiliais. Tokiu būdu pasiekiama ganėtinai potenciali auditorija internete.

Reklama internete paplitusi ir socialiniuose tinkluose. Tokiuose, kaip Facebook, Twitter, Google plus, Instagram, Linkedin. Juose galima gan artimai bendrauti su savo klientais. Skelbti jiems aktualią informaciją, talpinti įdomius straipsnius, rengti įvairius žaidimus, loterijas, viktorinas, dalintis geromis žiniomis, pasakotiapie savo prekes. I įmonės tinklapį paprastai yra užeinama daug rečiau nei i Facebooką.

Įmonėms kurios yra modernios, eina koja kojon su šių laikų tendencijomis, geriausias būdas komunikuoti viešojoje erdvėje yra reklama internete.

Internetinės reklamos subtilybės
4 (80%) 1 vote